Dingosnails

Tyvärr, tyvärr är fransmän experter på att göra internetspel. Det finns nästan fler franska spel än vad det finns engelska. Tyvärr tillhör jag inte den skaran som förstår mig på franska. Men för de som läser franska i skolan är nog sådana här spel en räddare i den hemska franska nöden. Då kan man ju enkelt öva på sin franska och kanske till och med ha kul på samma gång.

Detta spel handlar förstås om sniglar/snäckor. Och jag hoppas väldigt mycket att detta spel inte är lika vidrigt som MondoCuisto som jag inte ens klarade av att testa klart, för vidrigt. Anyway, jag utgår ifrån att "Inscription" betyder Registrera. Att  "pseudo" är användarnamn och "mot de passe" är lösenordet. Sen får man välja utseende på sin snigel. När man tryckt på motsvarigheten till ok/skicka/godkän så kommer det upp en ruta i flash som verkar säga att man ska vänta till att spelet ska ladda (men vad vet jag? xD). Går iaf att logga in i toppen av sidan.

Den första sidan som kommer upp visar ens snigel. Trycker man på "Vous n'avez plus de curses" kommer man till en sida där man får tävla mot andras sniglar som är på samma nivå som ens snigel. Det är inte mycket man kan göra för att avgöra vinnaren. Men ju fler man tävlar mot desto mer poäng får ens snigel. Och när man väl går in på dens sida igen får man öka dess prestation. Fast sen verkar man få vänta till morgondagen eller liknande för att få fortsätta med sitt storverk till snigel/snäcka.

Adress: www.dingosnails.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback