Guineea-Heaven

Detta är ett spel som jag kände mig starkt manad att prova, eftersom det bara finns tre marsvinsspel på nätet. Ett svenskt, detta och ett som inte går att bli medlem på (när jag tänker närmare på det så finns det ett till men det räknas knappt)... Alltid lika roligt när någon beslutar sig för att göra ett smådjursspel!

I detta spelet adopterar man marsvin från "Adoption Center" i Oink Town. Det finns sex olika ras/färger att välja på, men man ser inte könet på djuret förrän man redan har adopterat det. Vill man inte ha det går det inte att sälja, däremot kan man avliva det genom att skicka det till himlen, eller göra om jag gjorde med ett av mina = skicka iväg det till en intet ont anande medlem xD Marsvinen ser inte så speciellt marsviniga ut bör väl också nämnas...

Man måste mata sina marsvin varje dag eller i alla fall minst en gång i veckan annars dör de. Man kan plocka gratis mat på ängen (The Meadow) en gång varje kvart. Marsvinen kan överleva på den maten men det är jobbigt om man har många marsvin att mätta. Därför kan man gå till Oink Town och handla mat på "Market" men det kostar pengar. Man får inte så mycket pengar när man börjar spelet. Ett tag var jag orolig för att jag skulle tvingas ha bara några få marsvin, kanske en hona och en hane men inte mer än så för att få maten att räcka. Men då hittade jag tävlingarna!

Marsvinen kan tävla i utställning och i kapplöpningsrace, vinsterna kan vara allt från några få kronor till flera tusen (mina marsvin sprang in typ 109000 tredje dagen i spelet eller något xD). Om man lägger pengarna i banken så får man ränta på de (dvs pengarna ökar i värde och man får mer!) men bara en gång i veckan (men det baseras på hur mycket pengar man har i banken, ju mer desto bättre). Det finns två spel som man själv kan spela för att få saker och även nya marsvin i andra spännande färger! På "Daily Games" kan man hämta ut crediter (gratis) som man kan använda till att köpa lotter med. Det är ingen större vinstchans att köpa de dyraste lotterna för 9 crediter i taget, har provat det x) Det andra spelet får man "spela" en gång i timmen, för det mesta får man bara information om marsvin men det går att få både saker och nya marsvin.

I spelet kan man avla också, något som jag inte hunnit göra än eftersom jag just fick tag i min första hona, när man får marsvinen är de för små för att avla. Så jag vet inte än om hur färgerna nedärvs och så, hade givetvis varit kul om man hade kunnat avla fram tokiga färger som inte är så vanliga och så men det återstår att se. Man kan träna sina marsvin också, till kapplöpningarna då, man får 5 träningspass per dag, varje pass är 15min långt alltså 75min träning. Perfekt att öppna alla marsvin i träningsfönster och gå iväg och duscha eller något tills de har tränat klart (man får inte stänga ner fönstret medan de tränar). Så kan man leka och skicka marsvinen att sova också.





Speltips:
För att slippa köpa matbit styckvis, tryck ner Esc knappen på tangentbordet samtidigt som du klickar på "Buy" under den maten du ska ha. Tryck så många du vill ha av varje matsort så går det snabbare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback