Många nya stall

Under mina egentligen ganska få omkring surfningar på stallet.se har jag lagt märke till att allt färre medlemmar har stall med mer än 1000 besökare i. De flesta jag har träffat på brukar ha 0-100 besökare på ett ungefär. Förvånande lite faktiskt. Det borde ju tyda på att många nyligen bytt stall eller skapat sig nya namn och försöker bygga upp detta namn.

Det har blivit svårare än innan att göra detta har jag lagt märke på. Om man jämför med hur det har varit tidigare och hur det är nu. Sätten att få besökare och eventuellt kändisskap är fortfarande den samma. Även om allt det nya har öppnat upp nya möjligheter. Att skicka tjat har alltid varit något som man kunnat få besökare och mejl av. Innan kunde ett intressant mejl ge flera hundra klick. Numera oftast bara ett tjugotal. Det beror säkert på vem som skickar tjaten också. Men även vilken färg det skickas i och vilken tid på dygnet.

Men för att skicka tjat behövs ju SP. Att köpa sp med sms kostar 10kr (riktiga kronor). Då får du och andra sidan 100sp till ditt stall. Men många har ju inte möjligheten att skicka efter betalsms. Att sköta andra stalls hästar mot sp verkar vara det mest effektivaste sättet att få sp. Jag kan däremot avråda ifrån att delta i en utlottning.

De nyare sätten att få berömmelse, gratis sådan till och med är att tillverka gratisstallplaner. Skriv ditt stallnamn på stallplanen och skicka iväg till andra att använda. Obs. Många kommer att ta bort eller försöka maskera ditt stallnamn på stallplanerna (ganska taskigt faktiskt för dig) men vad du väljer att göra åt det är upp till dig själv. Huvudsaken är att några låter ditt namn vara kvar och då kommer folk att söka på ditt stallnamn och hitta dig. Ett bra exempel för denna metod är stallet Maybegarden.

Men att sprida ut sitt stallnamn och på så sätt gå gratisreklam är inget nytt fenomen.

Att föda upp djur och sätta ditt stallnamn innan/efter namnet har funnits där länge för att ge gratisreklam. Det är ett väldigt effektivt sätt också. Chansen att det fungerar som man vill numera är däremot liten. De flesta vill inte ha gratisreklam djur i sitt stall. Om man inte räknar med kändisdjur förstås. Vem tackar nej till att äga en Copa häst (med namnet "de Copa"). Det är en bra strategi att få massvis med gratisreklam. Men som det är nu är det ingen bra idé alls att för icke kända föda upp djur med stallnamnet där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0