Bråka mig känd?

Jag vet inte, men jag spekulerar i om inte alla bildbråk som håller på just nu är ett sätt att få besökare, mejlare och kanske även vänner. Stallen som deltar i bråket är alla nyskapade och okända. Bilderna känner jag inte igen från någon annanstans men och andra sidan har jag inte letat efter dem heller. Om det nu inte är en sk PR kupp så får dem det att framstå som det i alla fall.

Stall A anklagar Stall B och Stall C för bildstöld via tjat. Stall B och Stall C gör motattacker mot Stall A i tjat. Summan av det blir massa besökare till både A, B och C. Förmodligen även massa mejl, hästboksinlägg och så vidare.

Hade Stall A verkligen brytt sig om att stall B och C hade stulna bilder, och visste vem som fotograferat dem på riktigt, så hade ju Stall A kunnat skvallra på fotografen som skulle kunna mejla supporten och säga att dennes bilder ska bort från sidan.

Stall B och kanske även Stall C hävdar att de har tillstånd. Hade någon anklagat mig för bildstöld när jag hade tillstånd att använda en bild hade jag förmodligen börjat använda EF/ER bilder som jag själv fotograferat i fortsättningen.

Men en sådan PR kupp kan faktiskt fungera. Men det är inget att rekomendera att göra eftersom hela s.s kan bli dötrött på ens stall. Eller så fungerar det motsatt att X antal medlemmar ska trösta en med röster i ST -.- Men det får vi innerligen hoppas på att ingen kommer göra. För i alla fall jag tillhör skaran som tycker att sådana bråk är fruktansvärt jobbiga och onödiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0