Spara, inte slösa

Några av de rikaste stallen på stallet.se har stallpengar över 150000, vissa har säkert miljoner sp, de behöver inte vara kända stall för att de har så mycket pengar. Det kan vara vem som helst. Hur har de kunnat få dessa absurda mängder pengar tänker man. Svaret är ganska enkelt. Genom att spara, inte slösa. Tänka igenom alla beslut som innefattar SP noga innan man slösar.

"Behöver jag verkligen det här GM:et?"

Positiva saker:
Köpa hästar och lägga bud i auktioner (och slösa upp mina sp på onödiga saker)
Lägga in stallplan(, kanske måste köka en snygg stallplan först)
Chatta i chatten(, och bli lockad att köpa en massa saker som annonseras där)
Rösta i utställningen (så att hästarna blir tränade)
Skapa en klubb eller en tidning (få inflytande och kanske sp)

Negativa saker:
Möjligheten finns att jag blir lurad på GM:et och förlorar mina sp:n
Kan inte köpa hästar, men behövs det verkligen, jag kan ju sälja de jag själv har först!
Äh stallplanen jag har nu är snyggare än den jag tänkte byta till
Orka chatten, mina vänner finns på mejlen och i gnägg
Vem orkar egentligen rösta i utställningen? Man kan ju träna hästen om man har en mejlkompis!
Varför ha en klubb eller tidning om ingen går med eller läser den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0